Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/291252
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАхрименя, Г. И.-
dc.date2022
dc.date.accessioned2022-12-23T14:34:56Z-
dc.date.available2022-12-23T14:34:56Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/291252-
dc.descriptionКлючевые слова: грамматическое явление; речевая модель; интерпретация; родной язык; мотивация; языковые трудности. = Keywords: grammatical phenomenon; speech model; interpretation; native language; motivation; language difficulties.ru
dc.description.abstractВ статье рассматриваются некоторые виды заданий из учебника «Macmillan English Grammar in Context». Анализируются трудности, с которыми сталкивается студент при выполнении упражнений и заданий из данного учебника. Особое внимание автор уделяет речевым моделям и грамматическим явлениям, имеющим дополнительные функции. Приведены примеры языковой разницы между родным языком и иностранным.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознаниеru
dc.titleИз опыта работы по обучению грамматикеru
dc.title.alternativeAbout experience of teaching grammarru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThe article considers some types of exercises from the textbook ‘Macmillan English Grammar in Context’. Analysis is given to difficulties encountered by the students when performing exercises and tasks from the textbook. The author pays special attention to speech models and grammatical phenomena that have additional functions. There are examples of the linguistic difference between native and foreign languages.ru
Appears in Collections:Выпуск 12. - 2022.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ahrimenya_Lang_practice_2022.pdf216,59 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.