Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/291252
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ахрименя, Г. И. | - |
dc.date | 2022 | |
dc.date.accessioned | 2022-12-23T14:34:56Z | - |
dc.date.available | 2022-12-23T14:34:56Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.bsu.by/handle/123456789/291252 | - |
dc.description | Ключевые слова: грамматическое явление; речевая модель; интерпретация; родной язык; мотивация; языковые трудности. = Keywords: grammatical phenomenon; speech model; interpretation; native language; motivation; language difficulties. | ru |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются некоторые виды заданий из учебника «Macmillan English Grammar in Context». Анализируются трудности, с которыми сталкивается студент при выполнении упражнений и заданий из данного учебника. Особое внимание автор уделяет речевым моделям и грамматическим явлениям, имеющим дополнительные функции. Приведены примеры языковой разницы между родным языком и иностранным. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БГУ | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание | ru |
dc.title | Из опыта работы по обучению грамматике | ru |
dc.title.alternative | About experience of teaching grammar | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | The article considers some types of exercises from the textbook ‘Macmillan English Grammar in Context’. Analysis is given to difficulties encountered by the students when performing exercises and tasks from the textbook. The author pays special attention to speech models and grammatical phenomena that have additional functions. There are examples of the linguistic difference between native and foreign languages. | ru |
Appears in Collections: | Выпуск 12. - 2022. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ahrimenya_Lang_practice_2022.pdf | 216,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.