Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/295372
Title: | Адаптация принципов lean-подхода к потребностям высшего образования в условиях цифровизации |
Other Titles: | The adaptation of lean-approach principles to the needs of higher education of digitalization / N. Melnikov, V. Shaveyko |
Authors: | Мельников, Н. К. Шавейко, В. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : Институт бизнеса БГУ |
Citation: | Бизнес. Инновации. Экономика : сб. науч. ст. Вып. 6 / Институт бизнеса БГУ; редкол.: Г. А. Хацкевич (председатель) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2022. – С.166-173. |
Abstract: | Рассматривается возможность имплементации концепции бережливого производства и ее инструментария в бизнес-процесс образования. Предложена последовательность адаптации системы бережливого производства к потребностям современного образовательного процесса в сфере высшего образования. Описывается разработанная авторами методика использования системы управления проектами Trello для организации учебного процесса студентов на занятиях по дисциплинам управленческого профиля. |
Abstract (in another language): | It considers the possibility of implementing the concept of lean production and its tools in the business process of education. The sequence of lean production system adaptation to the requirements of modern educational process in the sphere of higher education is offered. The authors describe the methodology of using the project management system Trello for organizing the educational process of students in the classes of managerial disciplines. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/295372 |
ISSN: | 2523-4714 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Бизнес. Инновации. Экономика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Адаптация22с166-173.pdf | 436,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.