Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/305044
Title: Сказочный сюжет в рекламе: особенности репрезентации
Other Titles: Fairytale plot in advertising: features of representation / A. A. Bulgakova
Authors: Булгакова, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 60-летию со дня рождения В. Р. Вашкевича, Минск, 5–6 окт., 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. В. Беляев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 32-35.
Abstract: В статье раскрываются особенности репрезентации сюжета волшебной сказки в рекламе как пример соприкосновения и взаимопроникновения художественного и медиатекста. Обозначаются причины использования сказочных сюжетов и образов в рекламе, выявляются принципы отбора сказок для рецепции и дальнейшей репрезентации. Результаты могут найти практическое применение в рекламной деятельности организаций и коммуникационных агентств
Abstract (in another language): The article reveals the features of the transformation of the plot of a fairy tale in advertising as an example of contact and interpenetration of artistic and media texts. The reasons for the use of fairy tales and images in advertising are outlined, and the principles for selecting fairy tales for reception and further representation are identified. The results can find practical application in the advertising activities of organizations and communication agencies
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/305044
ISBN: 978-985-881-527-1
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32-35.pdf334,13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.