Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/323363
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГицкая, О. П.-
dc.date.accessioned2024-12-20T14:33:12Z-
dc.date.available2024-12-20T14:33:12Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationПрактика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. XIV. — 2024. — С. 4—8.ru
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/323363-
dc.descriptionКлючевые слова: самостоятельная работа; учебно-познавательная активность; студенты; методы обучения; мотивация.= Keywords: self-guided work; educational and cognitive activity; students; teaching methods; motivation.ru
dc.description.abstractВ данной статье рассматривается проблема активизации самостоятельной учебно-познавательной активности студентов вузов. Актуальность темы обусловлена необходимостью формирования у будущих специалистов навыков самостоятельного обучения и критического мышления в условиях современного образовательного процесса. В работе анализируются методы, способствующие повышению мотивации студентов к самостоятельной деятельности, включая проектное обучение, использование информационно-коммуникационных технологий и элементы геймификации. Предлагаются рекомендации для преподавателей по внедрению эффективных стратегий и методов, направленных на развитие самостоятельности и инициативы студентов.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.titleАктивизация самостоятельной учебно-познавательной деятельности студентов вузаru
dc.title.alternativeActivation of self-guided educational and cognitive activities of university studentsru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThis article examines the problem of activating self-guided educational and cognitive activity of students. The relevance of the topic is due to the need to develop self-guided learning and critical thinking skills in future specialists in the context of the modern educational process. The article analyzes methods and technologies that help increase students’ motivation for self-guided activity, including project-based learning, the use of information and communication technologies and elements of gamification. Recommendations are offered for teachers on the implementation of effective methods aimed at developing students’ self-guided work and initiative.ru
Appears in Collections:Выпуск 14. - 2024.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gizkaya_Lang_pactice_2024.pdf204,52 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.