Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/323363
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гицкая, О. П. | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-20T14:33:12Z | - |
dc.date.available | 2024-12-20T14:33:12Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. XIV. — 2024. — С. 4—8. | ru |
dc.identifier.uri | https://elib.bsu.by/handle/123456789/323363 | - |
dc.description | Ключевые слова: самостоятельная работа; учебно-познавательная активность; студенты; методы обучения; мотивация.= Keywords: self-guided work; educational and cognitive activity; students; teaching methods; motivation. | ru |
dc.description.abstract | В данной статье рассматривается проблема активизации самостоятельной учебно-познавательной активности студентов вузов. Актуальность темы обусловлена необходимостью формирования у будущих специалистов навыков самостоятельного обучения и критического мышления в условиях современного образовательного процесса. В работе анализируются методы, способствующие повышению мотивации студентов к самостоятельной деятельности, включая проектное обучение, использование информационно-коммуникационных технологий и элементы геймификации. Предлагаются рекомендации для преподавателей по внедрению эффективных стратегий и методов, направленных на развитие самостоятельности и инициативы студентов. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БГУ | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru |
dc.title | Активизация самостоятельной учебно-познавательной деятельности студентов вуза | ru |
dc.title.alternative | Activation of self-guided educational and cognitive activities of university students | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | This article examines the problem of activating self-guided educational and cognitive activity of students. The relevance of the topic is due to the need to develop self-guided learning and critical thinking skills in future specialists in the context of the modern educational process. The article analyzes methods and technologies that help increase students’ motivation for self-guided activity, including project-based learning, the use of information and communication technologies and elements of gamification. Recommendations are offered for teachers on the implementation of effective methods aimed at developing students’ self-guided work and initiative. | ru |
Appears in Collections: | Выпуск 14. - 2024. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gizkaya_Lang_pactice_2024.pdf | 204,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.