Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/323439
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Федосова, Э. В. | - |
dc.contributor.author | Зудова, С. А. | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-23T14:47:22Z | - |
dc.date.available | 2024-12-23T14:47:22Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. XIV. — 2024. — С. 61—66. | ru |
dc.identifier.uri | https://elib.bsu.by/handle/123456789/323439 | - |
dc.description | Ключевые слова: образовательный стандарт; учебная программа; предметное содержание обучения; компетенция; коммуникация; дискурс. = Keywords: educational standard; curriculum; subject content of training; competence; communication; discourse. | ru |
dc.description.abstract | В данной статье авторы рассматривают традиционные и современные подходы к предметному содержанию обучения иностранному языку студентов специальности «Международное право». Рассмотрены различные подходы к отбору предметного содержания и моделирования учебной программы по изучению иностранного языка. Делается вывод о том, что создание инвариантной учебной программы по иностранному языку будет способствовать формированию у них требуемых компетенций и профессионального мировоззрения. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БГУ | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru |
dc.title | Подходы к предметному содержанию обучения иностранному языку студентов специальности «Международное право» | ru |
dc.title.alternative | Approaches to the subject content of teaching foreign language to students of the specialty “International Law” | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | In this article, the authors consider traditional and modern approaches to the subject content of teaching a foreign language to students of the specialty “International Law”. Various approaches to selecting subject content and modeling a curriculum for studying a foreign language are considered. It is concluded that the creation of an invariant curriculum for a foreign language will contribute to the formation of the required competencies and professional worldview. | ru |
Appears in Collections: | Выпуск 14. - 2024. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fedosova_zudova_Lang_pactice_2024.pdf | 203,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.