Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/326082
Title: | Оценивание результатов обучения иностранному языку студентов неязыковых специальностей в условиях цифровой трансформации |
Other Titles: | Assessing foreign language learning outcomes in non-linguistics students in digital transformation context / A.S. Prystrom |
Authors: | Пристром, Е. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы X Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 26–27 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 448-456. |
Abstract: | В статье обсуждается соотношение терминов «образовательный результат», «оценивание» и «контроль» в рамках существующей в Беларуси модели обучения иностранному языку в неязыковом вузе; описываются некоторые наши подходы и выводы, связанные с оцениванием образовательных результатов студентов в условиях цифровой трансформации |
Abstract (in another language): | This article discusses the notions “learning outcome”, “assessment” and “grading (control)” within the current foreign language teaching model in a Belarusian non-linguistic university; describes lessons learnt from our experience with student learning outcome assessment in digital transformation context |
Description: | Раздел 7. Смешанные формы обучения в условиях цифровизации языкового образования = Section 7. Mixed forms of learning in the context of digitalization of language education |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/326082 |
ISBN: | 978-985-881-736-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
448-456.pdf | 414,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.