Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/326086
Title: | Смешанное обучение vs гибридное обучение |
Other Titles: | Blended learning vs hybrid learning / L.N. Rogova, T.A. Katomakhina |
Authors: | Рогова, Л. Н. Катомахина, Т. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы X Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 26–27 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 472-479. |
Abstract: | Статья актуализирует вопрос внедрения технологий смешанного и гибридного обучения в образовательный процесс на современном этапе. В статье авторы описывают модели и основные принципы смешанного обучения, указывают на ряд сложностей, возникающих при организации смешанного формата обучения. В статье также дается анализ преимуществ и сложностей, которые возникают при реализации модели гибридного обучения. Авторы подчеркивают, что и технология смешанного обучения, и технология гибридного обучения являются ведущими образовательными концепциями современности, которые позволяют индивидуализировать учебный процесс, стимулировать мотивацию обучения, дают возможность образованию в целом соответствовать глобальным тенденциям развития и адаптироваться к быстроизменяющимся условиям существования современного мира |
Abstract (in another language): | The article updates the issue of introduction of blended and hybrid learning technologies in the educational process at present. The authors give the basic principles, describe the models of blended learning and point to a number of difficulties in the use of this model. The article also provides the analysis of advantages and difficulties that arise when implementing the hybrid learning model. The authors emphasize that both the technology of blended learning and the technology of hybrid learning are leading educational concepts of today, which allow to individualize the learning process, stimulate the motivation of learning. They enable education to respond to global development trends and adapt to the rapidly changing conditions of the modern world |
Description: | Раздел 7. Смешанные формы обучения в условиях цифровизации языкового образования = Section 7. Mixed forms of learning in the context of digitalization of language education |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/326086 |
ISBN: | 978-985-881-736-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
472-479.pdf | 406,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.