Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/5242
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШикунова, Светлана Всеволодовна-
dc.date.accessioned2012-03-07T07:36:31Z-
dc.date.available2012-03-07T07:36:31Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationТруды факультета международных отношений 2010: научный сборник. Вып. Iru
dc.identifier.issn2219-2085-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/5242-
dc.description.abstractСтатья посвящена одной из наиболее актуальных проблем современной лингвистики и лингводидактики — фреймовому подходу в обучении русскому языку как иностранному. В современном мире увеличивается объем получаемой информации, что требует новых форм и способов ее передачи, формирования навыков и умений, направленных на возможность углубленного получения знаний. Фреймовый подход в языковом образовании выступает как синтез научных знаний различных областей — лингвистики, психолингвистики, прикладной и компьютерной лингвистики. = The paper is devoted to one of the most interesting approaches in modern linguistics: utilizing the frame method in teaching Russian as foreign language. Substantial increase in amount of information in the last decade demands new forms and ways of its transmission as well as new knowledge acquiring skills for deep learning. The frame approach in language education serves as a synthetic tool encompassing different linguistic fi elds including psycholinguistics, applied linguistics and computational linguistics. The authors introduce fundamentals of the frame theory and the recent development of the theory from the analysis of Russian and foreign authors. The practical need for the development of the associations, which characterise the frames to enrich linguistic thinking, lexical skills, communicative scope as a whole, is noted. The article stresses the need for frame approach in the scientifi c and practical activity and points out, its potential in the description of language for purposes of teaching.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.titleФреймовый подход и его роль в обучении русскому языку инофонаru
dc.title.alternativeThe Frame Method in Teaching Russian as a Foreign Languageru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Выпуск 1. - 2010. - 214 с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
shikunova_2010_trudy.pdf342,79 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.