Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/93563
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСаенкова, Л. П.-
dc.date.accessioned2014-04-07T12:43:22Z-
dc.date.available2014-04-07T12:43:22Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationВеснік БДУ. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск : БДУ. - 2013. - №1. - С. 71-74ru
dc.identifier.issn0372-5357-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/93563-
dc.description.abstractPeculiarities cinema critic as a main part of media been analyzed in the article. Analytical, publicist and scientifically qualities as a necessary properties of this are paid attention. The article is aimed the modifications of the cinema critic’s ontological features and its transformation to the new kind of the journalistic practice – cinema journalistic. Cinema journalistic is considered as a new experience of cinema critic during social-culture transformations and domination of the recreativity principles in the journalism. Regularities of this notions appearance at the same time when the notions emerged like these «theater journalistic», «musical journalistic», «literature journalistic» are accented. For the first time the notion «cinema journalistic» is defined. The differences between cinema journalistic at the end of the XX c. and the beginning of the XXI c. are shown. The features of this part of the journalistic practice like an independent kind of the creative activity has been determined by the author. = Анализируются особенности развития кинокритики – важной части медиаконтента, подчеркивается аналитическое начало как необходимое свойство этого вида творческой деятельности, обращается внимание на публицистическо-научную природу кинокритики. Рассматриваются причины изменения онтологических качеств кинокритики и трансформации ее в новый вид журналистской практики – киножурналистику, которая представляет собой новый опыт кинокритики в условиях социокультурной эволюции и доминировании рекреативного начала в журналистике. Отмечается закономерность появления этого понятия вместе с такими, как «театральная журналистика», «музыкальная журналистика» и «литературная журналистика». Впервые дается определение термина «киножурналистика», обосновываются различия между киножурналистикой конца 1990-х гг. и первого десятилетия ХХI в. подчеркивается, что эта часть журналистской практики постепенно приобретает черты самостоятельного вида творческой деятельности.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМінск : БДУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информацииru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение-
dc.titleКинокритика и киножурналистика: типология творческой деятельностиru
dc.typearticleru
Appears in Collections:2013, №1 (красавік)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
71-74.pdf179,02 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.